A klíma, ami inkább luxus?
Nem mindig volt természetes a légkondi az autójában!
Az autók klímaberendezése ma egy autó legfontosabb és legszükségesebb felszereltsége. Tudtad, hogy nem volt ez így, az első autókban a klíma mint luxus felszereltségként lehetett kérni? De igen, akkoriban a légkondicionálás luxusnak számított, és nem létszükségletnek. A 19. századi autókat többnyire nyitott tetővel vagy tető nélkül tervezték, így a tervezőknek nem kellett gondolkodniuk a levegő hűtéséhez, keringetéséhez szükséges légkondiról. A zárt vagy fedett járműveket azonban először 1908-ban tervezték és gyártották. Azóta az autógyártók versenyeznek az autók legjobb légkeringtető rendszerének megalkotásáért. 1939-ben egy autógyártó, a Packard felfedezett és kifejlesztett egy járművekhez alkalmas légkondicionáló rendszert. A Packard azonban közölte, hogy a légkondicionáló rendszer csak egy kiegészítő szolgáltatás, amelyet az utángyártott termékből, nevezetesen a Bishop és Babcock Weather Conditionerből biztosítanak. A légkondicionáló használata azonban meglehetősen nehezen kezelhető volt. Drága ára mellett nincs vezérlőegysége az autó kabinjában. Ha a felhasználó le akarja kapcsolni a klímaberendezést, le kell állítania a motort, ki kell nyitnia az első motorháztetőt és el kell távolítania a kompresszorhoz csatlakoztatott szíjat. Annak ellenére, hogy akkoriban luxusjármű volt a Packard, a magas ára miatt nem ért el nagy eladási sikereket. Amikor a második világháború kitört, ezt a luxus szolgáltatást átmenetileg meg kellett szüntetni. Ennek ellenére az Amerikai fűtő, hűtő és Légkondicionáló társaságok nyilvántartása szerint 1940 és 1941 között körülbelül 1500 Packard járművet szereltek fel klímaberendezéssel. Köztük van a 120-as modell , a Super-Eight 169 és a Custom Super-Eight.
A második világháború után megnőtt az igény a légkondicionálók iránt a kereslet, a hozzá tartozó hőfokszabályzó rendszerrel párosítva. Akkoriban az autókat klíma hőmérséklet szabályozóval reklámozták. Abban az időben a légkondicionáló felszerelése elég költséges volt. Korábban az autóklíma vásárlásának célja az volt, hogy megtestesítse a jármű exkluzív oldalát. Mostanra azonban a légkondicionálás nélkülözhetetlen alapkövetelmény lett a járművekben.
Az autók légkondicionálása sokat fejlődött azóta, hogy a kényelmes hűtőrendszert 1939-ben beszerelték a Packardba. Számos változás történt, kezdve az üzemanyag hatékonyságtól, a környezetvédelmi szempontoktól, az utasok kényelmének és egészségi állapotának javításától kezdve.